دلایل دعوا در مدرسه پسرانه
نوشته شده توسط : مصطفی

چرا نوجوانان در مدرسه دعوا می کنند ؟

نوجوانان در سنی هستند که برخی رفتار های اجتماعی خاصی از خود نشان می دهند. اما این رفتار به صورت کاملا واضحی یک کپی برداری از نحوه برخورد والدین و اطرافیان با آنها است. اگر نوجوان در محیط خانواده با خشم و پرخاش والدین روبرو شود به طبع شخصیتی خشن و اگر در یک محیط عاطفی رشد کند رفتاری متعادل تر و عاطفی تر خواهد داشت. از آنجایی که در محیط خانواده یکی از راه های حل مسئله دعوا کردن و یا مشاجره است کودک نیز به این موضوع ترقیب می شود که مشکلاتش را با دعوا کردن و پرخاشگری حل کند.

آیا پرخاشگری و دعوا راه حل است؟

برخی نوجوانان پرخاشگری را به عنوان راه حلی از پدر و مادر خود آموخته اند و اگر از این موضوع برای حتی 1 بار هم نتیجه بگیرند به صورتی که وقتی عصبانی می شوند و داد و فریاد یا دعوا کنند به خواسته ی خود برسند دیگر پرخاشگری نه تنها به عنوان یک راه حل بلکه به عنوان بهترین راه حل برای آنها مطرح می شود. در برخی دیگر از نوجوانان پرخاشگری و دعوا به صورت یک اختلال وجود دارد و در مدرسه و یا خانه دعوا کردن را به عنوان یک رفتار اجتماعی پذیرفته اند و از انجام آن لذت می برند . این نوجوانان به دوستان خود حس بد گمانی و بد بینی دارند و در اغلب موارد با دعوا کردن عقده های خود را تخلیه می کنند . در تمامی این موارد میتوان با مراجعه به روانشناس متخصص نوجوانان به صورت حضوری و یا از طریق مشاوره تلفنی کودک و نوجوان از روانشناس نوجوانان راهنمایی دریافت کرد.

در پسر های نوجوان به دلیل حس نیاز به قدرت و نیاز به استقلال پرخاشگری و دعواطلبی بیشتر از دختران است. ولی به صورت کلی پرخاشگری در کودکان و نوجوانان به عنوان یک اختلال یاد می شود و باید هر چه سریع تر حل شود در غیر اینصورت ممکن است در آینده به رفتار هایی مانند خودزنی، خودکشی و یا قتل بیانجامد .





:: موضوعات مرتبط: نوجوان , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: دلایل دعوا در مدرسه, مدرسه پسرانه, مدرسه دخترانه, کتک زدن, کتک خوردن,مشاوره تلفنی,مشاور کودک و نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 900
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: